Kaynak Kodlar

Programların Oyunların Tamamen Ücretsiz Olan kaynak Kodları. Programlama İle İlgili Kaynak kodlar..


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

XNA Hakkında

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 XNA Hakkında Bir C.tesi Mayıs 22, 2010 7:05 pm

Admin


Admin
XNA İle Yapabilecekleriniz

Öncelikle kafadaki soru işaretlerini silmek amacıyla "XNA Nedir?" sorusunun yanıtı bulalım. Bunu yaperkende isterseniz önce olaya sadece saf bir programcı olarak, yani hiç bir ticari düşünce öne sürmeden bakalım. Bu açıdan baktığımızda; XNA, Microsoft’ un oyun programlama dünyasına .NET platformu ile destek vermek için ortaya çıkardığı çok kullanışlı, üstelik bedava bir framework’tür.

Şimdi birde olaya, Microsoft açısından ticari olarak bakarsak şunları görebiliriz; Dünya üzerindeki bir çok profosyonel oyun, C++/OpenGl/DirectX üçlüsü ile geliştirilmektedir. Fakat C++ Microsoft’ un geliştirdiği bir programlama dili değildir. İşte bu sebepten Microsoft bu alanda bende varım demek için XNA ’yi yarattı. Başka sebeplerde olabilir tabiki, sonucta ortada milyar dolarlık bir oyun sektörü var.Burada çok farklı ticari ve pazarlama stratejileri geçerlidir. Ama benim anladığım kadarıyla, en basit hali ile bu şekilde. Bunun yanında DirectX dediğimiz teknoloji(İlerleyen yazılarda daha detaylı bahsedeceğiz) bir Microsoft ürünüdür. Aslında Microsoft hemen hemen tüm yazılım geliştirme ürünlerinde C++ ’a destek vermektedir ama artık yeni çocuğu C# ’ ın yaygınlıgının iyice artmasını istiyor herhalde. Her ne kadar XNA çıkmış olsada, bundan sonrada bir çok oyun C++/OpenGL/DirectX üçlüsü ile yazılmaya devam edermi acaba diye düşünmüyorda değilim . Her ne kadar C++ tabanlı ugulama geliştirme şu anda bir adım önde olsada, bu cevaplaması çok zor ve karmışık bir konudur, o yüzden kesin bir cevap vermek istemiyorum. Ama XNA ile profosyonel büyük oyunlar geliştirmenin tek bir yolu var oda bu alanda çalışan insanların bir şekilde XNA’ i tercih etmesidir. Bunu yapmakta Microsoft’ un elinde olan birşey sanırım. Bunun dışında, işte Microsoft oyun geliştiricileri bir şekilde kendi ürünlerine çekmek için böyle bir yapı inşa etmiştir. Bu aşamada madem oyunlar hala C++ temelli geliştirilmeye devam edecek ozaman ben niye XNA ile uğraşayım diyenleriniz olabilir ama bu XNA’ in yetersiz bir teknoloji olduğunu göstermez. Aksine bence oyun programlama dünyasına adım atmak isteyen bir çok kişi için güzel bir başlangıç noktasıdır ve aslında gerçekten iyi bir teknolojidir.

Genelde insanlar Microsoft’ un sadece işletim sistemi ve ofis uygulamaları geliştirdiğini sanarak basit bir yanılgıya düşer. Sizlerin bu yanılgıya düşmediğini çok iyi bildiğim gibi hala bir çoğumuzun gözünden kaçan bir nokta olduğunuda söylemek gerekiyor ki oda, Microsoft’ un oyunda geliştirdiği ve bu alanda çok ciddi bir tecrübeye sahip olduğudur. Üstelik geliştirdiği oyunların geneli Dünya üzerinde bir çok fanı olan çok iyi oyunlardır. Örnek vermek gerekirse, AgeOfEmpires ve Empire serileri, Rise of Nations, Flight Simulator serileri, Midtown Madness serileri. ( diğer Microsoft oyunları : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Bu oyunların her biri abartısız kendi alanlarında çıkmış en iyi oyunlardan biridir. Yani emin olun Microsoft’ un bu alanda son derece yeterli bir tecrübesi vardır ve XNA’ de bu tecrübeler dahilinde ortaya çıkmış bir yapıdır ve bu yüzden de yabana atılmayacak kadar iyidir.

XNA ile yapabileceklerinize gelirsek eğer, DirectX desteği sayesinde, 2D ve 3D oyunlar geliştirebilirsiniz. Input cihazlarını(klavye, mouse, gamepad) çok rahat kullanabilirsiniz. Bunların dışında hem PC hemde XBOX için oyunlar geliştirebilirsiniz. Evet işin güzel bir yanıda yaptıgınız oyun sadece PC ’de çalışacak diye bir şeyin söz konusu olmaması. XBOX içinde güzel konsol oyunları yazabilirsiniz. Burada beklentiniz eğer anlaşılması karmaşık cümleler ile XNA ’in ne kadar mükemmel şeyler yapabiliyor olduğunu duymak olmamalıdır bence. Çünkü ortada oyun geliştirmeye izin veren çok güzel bir platform var. Ama yinede böyle bir beklentisi olanlar için ekstra olarak şunu söyleyebilirimki XNA için çeşitli fizik ve grafik motorlarıda yazılmış durumdadır. Bunların linklerini yazının sonunda kaynaklar bölümünde paylaşacağım.

Burada konunun biraz dışına cıkıp programlama dünyasıyla ilgili bir klişeden bahsetmek istiyorum. Bilirsiniz şöyle bir laf vardır, "yapabilecekleriniz sadece hayal gücünüzle sınırlıdır." Durum aslında teoride gerçekten böyle olsada bu düşüncenin arkasında yatan başka bir neden vardır. Aslında işin özü bence yapamayacaklarınızın sizin yüzünüzden olmasıdır. Durumu teoride böyle motive edici cümlelerle ifade etsemde, real hayatta durum tabiki bu kadar basit değildir. Bir önceki parafrafta XNA ’in yapabileceklerinden bahsettik, şimdi şöyle düşünelim, XNA’ in bir DirectX desteği olmasaydı 3D oyun yapmak imkansız olmasa bile çok çok zor olmazmıydı. Yani ancak bu desteği kendiniz sağlarsanız olurdu ki buda DirectX’ i sıfırdan XNA destekli bir şekilde yazmak gibi birşeydir. O yüzden yapabilecekleriniz sınırsız gibi diyerek olayı abartmak yerine 2D ve 3D oyunları çok rahat bir şekilde yapabilirsiniz diyerek konuyu kısaca özetlemek istiyorum...

Şimdi gelin XNA hakkında bilgiler edinebileceğimiz kaynak web sitelerine bir göz atalım. İşe kesinlikle XNA’ in resmi geliştirici platformuyla başlamanızı öneririm.Diğerleride sırayla aşagıda.

XNA Resmi geliştirici platformu
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

XNA/DirectX MVP’ lerinin Blogları
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

XNA Game Engines
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

XNA Physics Engines
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




XNA Dünyasına Adım Atmak İçin Gerekenler

XNA dünyasına adım atmadan önceki son işlem olarak uygulama geliştirme ortamını hazırlamak gerekiyor. Bakalım bilgisayarımıza kurmamız gereken neler varmış.

Öncelikle notepadde kod yazmamak için bize gereken bir uygulama geliştirme ortamı gerekiyor. Microsoft bunu zaten bizlere ücretsiz olarak sunuyor. Visual C#2008 Express Edition, bu bizim bir çok uygulamada işimizi görecek kadar yeterlidir. Eğer elinizde full sürüm Visual Studio 2008 varsa onuda kullanabilirsiniz tabiki.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Ardından XNA Game Studio’ nun son versiyonu olan 3.0’ ı kurmamız gerekiyor. Bu bizim XNA Framework’ ümüzün yer aldığı kurulum dosyamızdır ve oyun geliştirmemiz için gereklidir. XNA ile iligili herşey bunun içindedir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Son olarakta DirectX Runtime dosyalarını kurmamız yeterlidir. Bunun sayesinde artık DirectX’ in nimetlerinden yararlanabileceğiz.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Kullanıcı profilini gör http://kaynakkodlar.yetkinforum.com

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz